Tuhan Sedang Menguji Kita

on Sunday, August 26, 2012

Yeahhhh, ALHAMDULILLAH..Berjaya sudah saya memiliki buku hebat ini..Ustaz Kazim antara salah seorang pendakwah yang saya segani. Gaya penyampaiannya yang bersahaja, dengan lenggok bahasa penyampainnya membuatkan kita mudah memahami tentang sesuatu ilmu itu.. Ok , di sini saya nak coretkan serba sedikit tentang BUKU ini yang bertajuk 'TUHAN SEDANG MENGUJI KITA'...

UJIAN ? Siapa tidak pernah diuji ? Hatta, kanak-kanak di Pra Sekolah juga menghadapi ujian setiap kali menjelang akhir tahun. Sehinggalah akhir tahap persekolahan kita akan menghadapi setiap ujian untuk meloloskan diri ke peringkat yang lebih tinggi dalam hidup. Itu adalah ujian sekolah , bagaimana pula dengan ujian hidup?

Siapa tidak pernah diuji ? Rezeki yang sempit , anak yang degil , suami yang panas- baran , bisnes yang tak menjadi , anak-anak derhaka dan banyak lagi keluh kesah yang seringkali mengganggu - gugat ketenteraman. Namun, di sebalik ujian tersebut pernahkah kita MUHASABAH DIRI kita , mengapa berlakunya ujian tersebut , dan pernahkah kita berlapang dada , dengan memujuk hati PASTI ada HIKMAH yang Allah Taala nak beri kepada kita. Apa pun, Ustaz Kazim menyarankan kita agar SABAR. SABAR . SABAR. Ya, bersabarlah, senang berbicara tetapi seringkali kita terlupa, sabar bertukar menjadi putus asa..

Pengisian Menarik :

- Manisnya Ujian Allah
- Kala Allah Mengujimu
- Kita Lupa Ketika Senang
- Iktibar Daripada Musibah
- Cinta Itu Menyedarkanku
- Salahkah Berkahwin Muda?
- Antara Cinta Dan Kenangan
- Anakku...Siapa Sahabatmu?
- TUHAN...Berkatilah Rezekiku
- Sabarlah Melaksanakan Dakwah






Sahabat, saya sarankan anda semua wajarlah membeli dan mengkaji buku ilmiah ini sebagai panduan kepada kita sekiranya kita menghadapi ujian atau bakal menghadapi ujian agar kita sentiasa berlapang dada, bersabar dan memohon bantuan Allah SWT tidak kira waktu. Allah tidak akan pernah membebankan kita dengan beban yang kita tidak mampu menggalasnya.. InshaALLAH, HIKMAH pasti ada ;) 


Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Bunda_nora said...

Assalam,

bunda juga meminati ceramah2 ustaz kazim ni...bunda pun nak dapatkan satulah buku ustaz kazim ni...


May 12, 2013 at 12:21 PM

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Let's Gorgeus All Rights Reserved